Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Dostosowania na egzaminie ósmoklasisty dla ucznia z cukrzycą

Dostosowania na egzaminie ósmoklasisty dla ucznia z cukrzycą

Uczeń z cukrzycą należy do grupy zdających egzamin ósmoklasisty uprawnionych do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do potrzeb wynikających z choroby przewlekłej. W takiej sytuacji możliwe będzie m.in. przystąpienie do egzaminu w osobnej sali. Podpowiadamy, jakie dostosowania są przewidziane dla ucznia z cukrzycą.

Jak realizować praktyczną naukę zawodu w nauczaniu indywidualnym

Pytanie: Mam pytanie w kwestii praktycznych przedmiotów zawodowych w nauczaniu indywidualnym. Uczeń II klasy technikum ma przyznane 12 godzin nauczania indywidualnego w trybie pracy na odległość. Czy dopuszczalne jest, by jeden z praktycznych przedmiotów zawodowych odbywał w szkole?

Przedłużenie okresu nauki uczniowi – procedura i przepisy

Przedłużenie okresu nauki uczniowi – procedura i przepisy

Przepisy jednoznacznie wskazuje, jakiemu uczniowi i na ile można przedłużyć okres nauki. Wątpliwe staje się jednak to, o ile można wydłużyć naukę w szkole ponadpodstawowej, jeśli okres ten wcześniej był już wydłużany. A także, kto ostatecznie podejmuje decyzję o wydłużeniu. W artykule przedstawiamy najważniejsze rozważania na temat przedłużania okresu nauki uczniowi. Znajdziesz tu również procedurę oraz niezbędne wzory dokumentów.

Czy dyrektor może ograniczyć czas na składanie opinii z poradni

Pytanie: Uczniowie kilkanaście razy w roku szkolnym w różnych terminach przedstawiają z poradni opinie o indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych. Czy dyrektor może wydać zarządzenie, że opinie składa się do końca września i do końca pierwszego półrocza?

Dokumentacja nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne

Pytanie: Co powinna zawierać dokumentacja nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacji z uczniem w klasie VII?

Przeniesienie ucznia do klasy integracyjnej na wniosek rodziców pozostałych dzieci

Pytanie: Do ogólnodostępnej klasy pierwszej szkoły podstawowej uczęszcza dziecko z zespołem Aspergera. Rodzice uczniów nie zostali poinformowani, że ich dzieci będą mieć kolegę z takim orzeczeniem. Czują, że bezpieczeństwo ich pociech jest zagrożone. Doszło już kilka razy do pobicia kolegów i innych aktów przemocy. Rodzice dziecka z orzeczeniem nie wyrazili zgody na umieszczenie go w klasie integracyjnej. Czy istnieje prawna możliwość wpłynięcia na zmianę ich decyzji? Jakie kroki mogą podjąć pozostali rodzice, aby chorego chłopca przenieść do integracyjnej klasy? Co w tej sprawie może wychowawca i dyrekcja?  

Modyfikacja IPET – czy zawsze informujemy rodziców o spotkaniu zespołu

Pytanie: Rodzic ucznia z orzeczeniem złożył wniosek o rezygnację z zajęć rewalidacyjnych. Następnie po kilku dniach doniósł opinię o zwolnieniu dziecka z drugiego języka obcego. Czy należy zrobić modyfikację IPET-u za każdym razem? Czy za każdym razem musi także zebrać się zespół?

Czy można zakończyć zajęcia rewalidacyjne, jeśli tak uzna zespół

Pytanie: Czy specjalista prowadzący zajęcia rewalidacyjne dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może je zakończyć? Specjaliści prowadzący rewalidację po 3 latach uznali, że nastąpiły efekty i należy zakończyć zajęcia. Uczeń nie będzie miał 2 godzin rewalidacji. Czy tak może być?

Opinia o funkcjonowaniu ucznia w szkole – kto i kiedy wydaje

Pytanie: Kto może występować do szkoły o wydanie opinii o funkcjonowaniu ucznia (rodzic, instytucje)? Kto taką opinię sporządza: wychowawca, pedagog, specjalista? Czy zapisy o wydawaniu opinii powinny znaleźć się w statucie szkoły?

Wniosek o przyznanie nauczania indywidualnego dla pełnoletniego ucznia z upośledzeniem umysłowym – kto powinien go podpisać?

Pytanie: Rodzice pełnoletniego ucznia z niepełnosprawnością intelektualną, nie potrafiącego podpisać się, wystąpili do poradni o wydanie orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Uczeń nie jest ubezwłasnowolniony, a nauczanie indywidualne w pełni jest uzasadnione. Kto w takiej sytuacji powinien podpisać wniosek?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty